Årsmötet hålls i år på Motell Ljungby(Best Western Ringvägen 1) fredagen den 17/2 kl 18:00. Klubben subventionerar mat och kaffe till en kostnad av 100 kr/person.

För att kunna beställa mat vill vi ha in anmälan om deltagande senast 12/2. Anmälan till Jyrki Vouti via sms till 070-6627988 eller mejl slagstigens@gmail.com

Efter årsmötet kommer vandringspriser samt diplom för höstens drevprov (okt-dec) att delas ut.

Årets pristagare är:

Provets bästa hund

Kronobergs bästa hund

Provets bästa rådjurshund

SE43686/2012 FRILJUSETS BEA I Äg MARTIN DAVIDSSON STRÖMSNÄSBRUK

Provets bästa rävhund

Klubbmästare 2016

SE43686/2012 FRILJUSETS BEA I Äg MARTIN DAVIDSSON STRÖMSNÄSBRUK

Provets bästa harhund

INGEN HUND SOM ÄR KVALIFICERAD

Provets bästa unghund

SE45201/2015 FRILJUSETS DINA Äg AXEL HJELM MARKARYD

Bilaga Verksamhetsberättelse 2016 på baksidan. Styrelsens förslag till årsmötet se hemsidan.

Hjärtligt Välkomna Styrelsen

Tack till Sundströms Safety AB för tryckning av kallelsen

VERKSAMHETSBERÄTTELSE FÖR

KRONOBERGS DREVERKLUBB 2016

Styrelsen har bestått av ordinarie: Jyrki Vouti (Ordf.) Robert Hovnell (kassör), Mats Bengtsson (sekreterare), Martin Rydiander (vice ordf.), Jonas Kraft, John Jönsson och Joakim Berggren. Suppleanter: Martin Davidsson, Martin Jonasson och Göran Svensson.

Klubben har haft 4 styrelsemöten under 2016.

Under DP-säsongen 2016-2017 har vi haft ca 75 drevprovsstarter. Antalet drevprovsstarter fortsätter att öka jämfört med tidigare år.

På vårat klubbmästerskap segrade Friljusets Bea I med 1+1 Rå. Tolv hundar startade på KM.

Friljusets Bea I, Hänjarps Dag-Otto och Friljusets Cehuperman var våra representanter till SM-uttagningen.  Friljusets Bea I blev trea med 1+1 Rå och gick vidare till Drever-SM.  Det var tredje året i rad som Bea I kvalificerade sig till Drever-SM. Ett svårslaget resultat.

Det Nationella unghundsprovet hade 9 deltagare från Kronobergs Dreverklubb. Kronobergshunden Friljusets Dina blev bästa rävhund och bästa allroundhund. Mycket starkt resultat eftersom provet hade 75 deltagare över hela landet.

På vårutställningen i Markaryd startade 51 hundar och där blev Fallaskogens Ängla BIR och Ackers Anton BIM.

I Åseda startade 30 hundar och där blev Stella BIR och Ackers Anton BIM.

På viltspårprov hade klubben 2 st starter under året.

Ekonomin hänvisas till revisorernas berättelse.

Antalet medlemmar var vid årsskiftet 233 st. Medlemstalet fortsätter att öka.

Stort tack till alla funktionärer som hjälper till med att genomföra drevprov och utställningar, utan er går det inte!  Stort tack till er medlemmar som stöttar genom att betala in medlemsavgift och delta i klubbens drevprov och utställningar. Ni är jätteviktiga! Nu jobbar vi vidare med den uppåtgående trenden och ser till att vi 2017 blir ännu fler samt ökar deltagande hundar på drevprov och utställningar ytterligare. Stötta gärna klubben genom att betala in familjemedlemskap för hela familjen. Info om detta finns på SDK:s hemsida. Hösten 2017 arrangerar Kronobergs DK Drever-SM.

KRONOBERGS DREVERKLUBB

genom